Please use this identifier to cite or link to this item: https://scholarhub.balamand.edu.lb/handle/uob/6536
Title: Male Postpartum Preface: Cervantes and Lord Byron’s Prefaces to Don Quixote and Childe Harold’s Pilgrimage
Other Titles: Préface du post-partum masculin: les préfaces de Cervantes pour Don Quichotte, et de lord Byron pour Le Pèlerinage de Childe Harold
مقدمة لما بعد ولادة الذكر: المقدمات التي كتبها سرفانتس لكتاب دون كيشوت واللورد بايرون لكتاب رحلة تشايلد هارولد
Authors: Maalouf, May
Keywords: Male Postpartum
Cervante
Don Quixote
Lord Byron
Childe Harold
Pilgrimage
Issue Date: 2016
Publisher: University of Balamand
Part of: Hawliyat
Issue: 17
Start page: 11
End page: 32
Abstract: 
The purpose of this paper is to attend to the preface as an important element in understanding the symbiotic relationship between author and text, especially when a male author assumes the female power of procreation. In the prefaces to Don Quixote Part I and II and Childe Harold's Pilgrimage, Cervantes and Lord Byron, respectively, identify their main heroes as their 'child of the imagination/brain'. Nevertheless, in many instances we encounter moments of anxiety manifested in a dialectic of engagement and disengagement, owning and disowning, of denying and defending their fictional personages. To Cervantes, Don Quixote is "child of his brain", the son, and yet he’s also the stepson, who eventually ends up no more than a brave knight; to Byron, as well, Childe Harold was initially called Childe Burun, but later on is referred to as just a "fictitious character" from whom Byron tried to disengage throughout the poem. This equivocal and dialectical discourse of embracement and abandonment could be better understood by extending the birthing metaphor to encompass postpartum anxiety. In the prefaces, both Cervantes and Byron Platonic male spiritual pregnancy is combined with the female physical and psychological symptoms of giving birth and its aftermath. Thus, the preface becomes a birth certificate not only legitimizing the hero, but also problematizing the parental relationship between father/author and son/text or hem, for it involves more than the ontological history of the hero or the text.

تبرز هذه المقالة أهميّة ((التمهيد)) لمؤلف ما في فهم واستنباط إسقاطات الكاتب لشخصيات عمله الخيالية أو لعمله ككل بوصفه ((ابن)) مخيلته، مستحوذا بذلك على قذرة الإناث الإنجابية. إن العلاقة التكافلية بين المؤلفين الذكور وأعمالهم الأدبية، والتي غالبا ما تستمد من استعارة الإنجاب، تؤكد على أبوّة المؤلف وخصوبة أفكاره، كما تشير في الوقت عينه على ما يعتري هذه العلاقة من قلق يشبه قلق النافث بعد الولادة.
إن دراسة تمهيد الأديب الإسباني سرفنتس لرائعته ((دون كيشوت)) وتمهيد الشاعر البريطاني لورد بايرون لمؤلّفه ((تشايلد هارولد)) توضّح هذه العلاقة الجدليّة القائمة على الامتلاك والتبرؤ، والاحتضان والتخليّ، والدفاع والانكار ما بين المؤلف وشخصية مؤلفه الرئيسية الخيالية. وعلى الرغم من استعمال هذين الأديبين لهذه الاستعارة الشبه الكلاسيكية للولادة، فإنهما يجتازان في الوقت عينه العائق الجندريّ عبر جمعهما في كتاباتهما لفكرة الحمل الذكوريّ الروحيّ الأفلاطونيّة والحمل البيولوجيّ وأعراضه الجسديّة النفسيّة الأنثويّة. وعليه يصبح ((التمهيد))، تمهيد ما بعد الولادة الذكوريّة، بمثابة شهادة ميلاد تضفي على النص وعلى بطله ((شرعيّة الخلق الأدبيّ))، من خلال العلاقة الأبويّة بين الأب / المؤلف، وابنه / النص، علاقة تتعدى التاريخ الأنطولوجيّ للبطل أو للنص
URI: https://scholarhub.balamand.edu.lb/handle/uob/6536
Open URL: Link to full text
Type: Journal Article
Appears in Collections:Hawliyat

Show full item record

Record view(s)

51
checked on Dec 26, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.