Please use this identifier to cite or link to this item: https://scholarhub.balamand.edu.lb/handle/uob/6536
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMaalouf, Mayen_US
dc.date.accessioned2023-02-01T07:36:50Z-
dc.date.available2023-02-01T07:36:50Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttps://scholarhub.balamand.edu.lb/handle/uob/6536-
dc.description.abstractThe purpose of this paper is to attend to the preface as an important element in understanding the symbiotic relationship between author and text, especially when a male author assumes the female power of procreation. In the prefaces to Don Quixote Part I and II and Childe Harold's Pilgrimage, Cervantes and Lord Byron, respectively, identify their main heroes as their 'child of the imagination/brain'. Nevertheless, in many instances we encounter moments of anxiety manifested in a dialectic of engagement and disengagement, owning and disowning, of denying and defending their fictional personages. To Cervantes, Don Quixote is "child of his brain", the son, and yet he’s also the stepson, who eventually ends up no more than a brave knight; to Byron, as well, Childe Harold was initially called Childe Burun, but later on is referred to as just a "fictitious character" from whom Byron tried to disengage throughout the poem. This equivocal and dialectical discourse of embracement and abandonment could be better understood by extending the birthing metaphor to encompass postpartum anxiety. In the prefaces, both Cervantes and Byron Platonic male spiritual pregnancy is combined with the female physical and psychological symptoms of giving birth and its aftermath. Thus, the preface becomes a birth certificate not only legitimizing the hero, but also problematizing the parental relationship between father/author and son/text or hem, for it involves more than the ontological history of the hero or the text.en_US
dc.description.abstractتبرز هذه المقالة أهميّة ((التمهيد)) لمؤلف ما في فهم واستنباط إسقاطات الكاتب لشخصيات عمله الخيالية أو لعمله ككل بوصفه ((ابن)) مخيلته، مستحوذا بذلك على قذرة الإناث الإنجابية. إن العلاقة التكافلية بين المؤلفين الذكور وأعمالهم الأدبية، والتي غالبا ما تستمد من استعارة الإنجاب، تؤكد على أبوّة المؤلف وخصوبة أفكاره، كما تشير في الوقت عينه على ما يعتري هذه العلاقة من قلق يشبه قلق النافث بعد الولادة. إن دراسة تمهيد الأديب الإسباني سرفنتس لرائعته ((دون كيشوت)) وتمهيد الشاعر البريطاني لورد بايرون لمؤلّفه ((تشايلد هارولد)) توضّح هذه العلاقة الجدليّة القائمة على الامتلاك والتبرؤ، والاحتضان والتخليّ، والدفاع والانكار ما بين المؤلف وشخصية مؤلفه الرئيسية الخيالية. وعلى الرغم من استعمال هذين الأديبين لهذه الاستعارة الشبه الكلاسيكية للولادة، فإنهما يجتازان في الوقت عينه العائق الجندريّ عبر جمعهما في كتاباتهما لفكرة الحمل الذكوريّ الروحيّ الأفلاطونيّة والحمل البيولوجيّ وأعراضه الجسديّة النفسيّة الأنثويّة. وعليه يصبح ((التمهيد))، تمهيد ما بعد الولادة الذكوريّة، بمثابة شهادة ميلاد تضفي على النص وعلى بطله ((شرعيّة الخلق الأدبيّ))، من خلال العلاقة الأبويّة بين الأب / المؤلف، وابنه / النص، علاقة تتعدى التاريخ الأنطولوجيّ للبطل أو للنصen_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherUniversity of Balamanden_US
dc.subjectMale Postpartumen_US
dc.subjectCervanteen_US
dc.subjectDon Quixoteen_US
dc.subjectLord Byronen_US
dc.subjectChilde Harolden_US
dc.subjectPilgrimageen_US
dc.titleMale Postpartum Preface: Cervantes and Lord Byron’s Prefaces to Don Quixote and Childe Harold’s Pilgrimageen_US
dc.title.alternativePréface du post-partum masculin: les préfaces de Cervantes pour Don Quichotte, et de lord Byron pour Le Pèlerinage de Childe Harolden_US
dc.title.alternativeمقدمة لما بعد ولادة الذكر: المقدمات التي كتبها سرفانتس لكتاب دون كيشوت واللورد بايرون لكتاب رحلة تشايلد هارولدen_US
dc.typeJournal Articleen_US
dc.description.issue17en_US
dc.description.startpage11en_US
dc.description.endpage32en_US
dc.date.catalogued2023-02-01-
dc.description.statusPublisheden_US
dc.identifier.openURLhttp://olib.balamand.edu.lb/balamand_publications/journals/kalimat_hawliyat/hawliyat_17/article_1.pdfen_US
dc.relation.ispartoftextHawliyaten_US
Appears in Collections:Hawliyat
Show simple item record

Record view(s)

50
checked on Nov 22, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.