Please use this identifier to cite or link to this item:
https://scholarhub.balamand.edu.lb/handle/uob/2777
Title: | مدرسة البلمند | Other Titles: | L’Ecole de Balamand | Authors: | سليم، سعاد | Affiliations: | Institute of History Archeology and Near Eastern Studies | Keywords: | مدرسة البلمند جامعة البلمند University of Balamand |
Issue Date: | 1994-01 | Publisher: | University of Balamand | Part of: | Kalimat | Issue: | 0 | Start page: | ع- 65 | End page: | ع- 76 | Abstract: | يشكل تاريخ مدرسة البلمند التراث التربوي والديني الذي إعتمدت عليه الجامعة في انطلاقتها ونشأتها. وهذا التاريخ الذي عاشته المدرسة في كنف الدير يتمحور على أربعة مراحل عملت فيها المدرسة على تهيئة الرعاة والمعلمين لكنيسة استعادت هويتها العربية ابتداء من بداية هذا القرن. الا أن هذه المدرسة ما لبثت ان نمت وتوسعت خارج اطار الدير موجهة الطلاب نحو العلم والثقافة في المدرسة الثانوية وموجهة الرعاة نحو اللاهوت والعلوم الدينية في معهد القديس يوحنا الدمشقي L'histoire de l'école de Balamand constitue le patrimoine pédagogique et religieux qui était à l'origine de la création de l'université du même nom. L'histoire vécue par l'école au sein du monastère est axée autour de quatre périodes, au cours desquelles l'école a formé les pasteurs et enseignants pour une église qui a retrouvé son identité arabe dès le début du siècle. L'école se développa et s'élargit plus tard hors du cadre du monastère, orientant les élèves dans la voie du savoir et de la culture à l'école secondaire, et les pasteurs vers la théologie et les sciences religieuses à l'Institut St-Jean Le Damascène. The Balamand School's history is the educational and religious heritage that led to the foundation of the Balamand University. The school's history within the monastery is centered on four stages, during which the school trained pastors and teachers for a church that regained its Arabic identity since the beginning of the century. The school extended later outside the monastery, guiding students in the path of culture and knowledge, and pastors towards theology and religious sciences at the St-John the Damascene Institute. |
URI: | https://scholarhub.balamand.edu.lb/handle/uob/2777 | Open URL: | Link to full text | Type: | Journal Article |
Appears in Collections: | Hawliyat |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.