Please use this identifier to cite or link to this item: https://scholarhub.balamand.edu.lb/handle/uob/6706
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorNajem Karam, Julieen_US
dc.date.accessioned2023-03-07T13:13:09Z-
dc.date.available2023-03-07T13:13:09Z-
dc.date.issued1997-
dc.identifier.urihttps://scholarhub.balamand.edu.lb/handle/uob/6706-
dc.description.abstractSi l'étude narratologique diffère par sa façon de procéder des autres approches littéraires, elle a toutefois le même objectif: faire paraître le message de l'œuvre qu'elle travaille. En effet, le présent article nous le montre en essayant de remettre en ordre, selon l'approche narratologique genettiene, l'architecture discontinue de «L'enfant multiple» pour, finalement, éclairer le message de paix et de tolérance que lance à travers ses lignes l'auteur Andrée Chédid. Tableaux et schémas aident à une reconstitution plus linéaire du texte et par suite à une meilleure assimilation du contenu.en_US
dc.description.abstractIf the narrative study differs from other literary studies in its procedures, it, however, has the same aim: to show the message of the Writing. Indeed, this article tries to apply Gerard Genette's method to re-order the discontinued architecture of "L'Enfant Multiple" and finally to clear the message of peace and tolerance that the author, Andre Chédid, throws through the line of her narrative. Tables and schemes led to a more aligned reconstitution of the text and by this way to a better assimilation of the contents.en_US
dc.description.abstractإذا كان علم السرد (narratologic) يختلف بطرائقيته عن باقي المقاربات الأدبية، إلا أنه يسعى إلى الغاية نفسها: اظهار مغزى ورسالة العمل الذي يحلله. فهذا هو بالفعل ما تود تبيانه هذه المقالة من خلال إعادة ترتيب، حسب طريقة جيرار جينيت النقدية، للبنية المتقطّعة لرواية أندريه شديد ((الولد المتعدد)) (L'enfant multiple) وصولاً إلى توضيح رسالة السلام والتسامح التي تطلقها الكاتبة من بين سطور روايتها. أما الرسوم والجداول فتساعد على إعادة بناء أكثر بيانية للنص وبالتالي إلى استيعاب أفضل للمضمونen_US
dc.language.isofreen_US
dc.publisherUniversity of Balamanden_US
dc.subjectÉtude Narratologiqueen_US
dc.subjectL'enfant Multipleen_US
dc.subjectAndrée Chédiden_US
dc.titleÉtude Narratologique de L'ordre et du Sens de <<L'enfant Multiple>> D'Andrée Chédiden_US
dc.title.alternativeA narrative study of orders & meaning in Andrée Chédid’s “L’Enfant Multiple”en_US
dc.title.alternativeالترتيب والمعنى في رواية أندريه شديد الولد المتعدّدen_US
dc.typeJournal Articleen_US
dc.description.issue5en_US
dc.description.startpage77en_US
dc.description.endpage93en_US
dc.date.catalogued2023-
dc.description.statusPublisheden_US
dc.identifier.openURLhttp://olib.balamand.edu.lb/balamand_publications/journals/kalimat_hawliyat/hawliyat_5/article_5.pdfen_US
dc.relation.ispartoftextHawliyaten_US
Appears in Collections:Hawliyat
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.