Please use this identifier to cite or link to this item:
https://scholarhub.balamand.edu.lb/handle/uob/6706
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Najem Karam, Julie | en_US |
dc.date.accessioned | 2023-03-07T13:13:09Z | - |
dc.date.available | 2023-03-07T13:13:09Z | - |
dc.date.issued | 1997 | - |
dc.identifier.uri | https://scholarhub.balamand.edu.lb/handle/uob/6706 | - |
dc.description.abstract | Si l'étude narratologique diffère par sa façon de procéder des autres approches littéraires, elle a toutefois le même objectif: faire paraître le message de l'œuvre qu'elle travaille. En effet, le présent article nous le montre en essayant de remettre en ordre, selon l'approche narratologique genettiene, l'architecture discontinue de «L'enfant multiple» pour, finalement, éclairer le message de paix et de tolérance que lance à travers ses lignes l'auteur Andrée Chédid. Tableaux et schémas aident à une reconstitution plus linéaire du texte et par suite à une meilleure assimilation du contenu. | en_US |
dc.description.abstract | If the narrative study differs from other literary studies in its procedures, it, however, has the same aim: to show the message of the Writing. Indeed, this article tries to apply Gerard Genette's method to re-order the discontinued architecture of "L'Enfant Multiple" and finally to clear the message of peace and tolerance that the author, Andre Chédid, throws through the line of her narrative. Tables and schemes led to a more aligned reconstitution of the text and by this way to a better assimilation of the contents. | en_US |
dc.description.abstract | إذا كان علم السرد (narratologic) يختلف بطرائقيته عن باقي المقاربات الأدبية، إلا أنه يسعى إلى الغاية نفسها: اظهار مغزى ورسالة العمل الذي يحلله. فهذا هو بالفعل ما تود تبيانه هذه المقالة من خلال إعادة ترتيب، حسب طريقة جيرار جينيت النقدية، للبنية المتقطّعة لرواية أندريه شديد ((الولد المتعدد)) (L'enfant multiple) وصولاً إلى توضيح رسالة السلام والتسامح التي تطلقها الكاتبة من بين سطور روايتها. أما الرسوم والجداول فتساعد على إعادة بناء أكثر بيانية للنص وبالتالي إلى استيعاب أفضل للمضمون | en_US |
dc.language.iso | fre | en_US |
dc.publisher | University of Balamand | en_US |
dc.subject | Étude Narratologique | en_US |
dc.subject | L'enfant Multiple | en_US |
dc.subject | Andrée Chédid | en_US |
dc.title | Étude Narratologique de L'ordre et du Sens de <<L'enfant Multiple>> D'Andrée Chédid | en_US |
dc.title.alternative | A narrative study of orders & meaning in Andrée Chédid’s “L’Enfant Multiple” | en_US |
dc.title.alternative | الترتيب والمعنى في رواية أندريه شديد الولد المتعدّد | en_US |
dc.type | Journal Article | en_US |
dc.description.issue | 5 | en_US |
dc.description.startpage | 77 | en_US |
dc.description.endpage | 93 | en_US |
dc.date.catalogued | 2023 | - |
dc.description.status | Published | en_US |
dc.identifier.openURL | http://olib.balamand.edu.lb/balamand_publications/journals/kalimat_hawliyat/hawliyat_5/article_5.pdf | en_US |
dc.relation.ispartoftext | Hawliyat | en_US |
Appears in Collections: | Hawliyat |
Google ScholarTM
Check
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.