Please use this identifier to cite or link to this item:
https://scholarhub.balamand.edu.lb/handle/uob/6598
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Rawas, Nisrine Abed | en_US |
dc.date.accessioned | 2023-02-20T13:27:05Z | - |
dc.date.available | 2023-02-20T13:27:05Z | - |
dc.date.issued | 2006 | - |
dc.identifier.uri | https://scholarhub.balamand.edu.lb/handle/uob/6598 | - |
dc.description.abstract | Cet article comporte une étude des albums numéros 3, 11 et 14 de la série policière de bande dessinée intitulée Jérôme K. Jérôme Bloche (Dodier, Le Tendre, Mackyo) essentiellement fondée sur une référence « palimpsestueuse » problématique au polar américain littéraire (essentiellement les romans de Raymond Chandler) et filmique (les films "noirs" interprétés par Humphrey Bogart) des années 40 et 50, étude qui porte sur l'intrigue et sa mise en image ainsi que sur le personnage principal dans une double perspective: sémio-narrative d'une part, icono-plastique et proprement bédétique d'autre part. | en_US |
dc.description.abstract | This article covers a study of issues number 3, 11, 14 from the detective comic strips "Jerome K. Jerome Bloche" (Dodier, Le Tendre, Mackyo), they are written in the form of sarcastic criticism based on the novels of the American novelist Raymond Chandler and the films of the American actor Humphrey Bogart. This study highlights the technical characteristics of the dramatic framework of the story from one aspect and another of the main character in a double perspective: semio-narrative and icono-plastic and the various techniques used in comic strip. | en_US |
dc.description.abstract | يتضمن هذا المقال دراسة عن المجلدات رقم ٣، ١١ و ١٤ من مجموعة القصص المصورة «جيروم بلوش» (دودييه، لو تاندر، ماكيو) علما بأن هذه المجموعة تنتمي إلى النوع البوليسي المستمدّ - وإن بأسلوب يرتكز على النقد الساخر - من روايات الكاتب الأمريكي ريموند شاندلر و من افلام الممثل الأمريكي همفري بوغارت. تلقي هذه الدراسة الضوء على الكيفية التقنية لتصوير الحبكة الدرامية والشخصية الرئيسة في المجموعة بواسطة الأساليب الروائية الأدبية والوسائل التعبيرية الخاصة بالقصص المصورة | en_US |
dc.language.iso | fre | en_US |
dc.publisher | University of Balamand | en_US |
dc.subject | Restructuration du Polar | en_US |
dc.subject | Chez Dodier | en_US |
dc.title | La restructuration du polar chez Dodier : Lecture sémio-narrative et pragmatique | en_US |
dc.title.alternative | Dodier’s thriller, a Semio-Narrative and Pragmatic Reading | en_US |
dc.title.alternative | إعادة تركيب النوع البوليسي: قراءة سيميائية-سردية وبراغماتية | en_US |
dc.type | Journal Article | en_US |
dc.description.issue | 13 | en_US |
dc.description.startpage | 41 | en_US |
dc.description.endpage | 66 | en_US |
dc.date.catalogued | 2023-02-20 | - |
dc.description.status | Published | en_US |
dc.identifier.openURL | http://olib.balamand.edu.lb/balamand_publications/journals/kalimat_hawliyat/hawliyat_13/article_2.pdf | en_US |
dc.relation.ispartoftext | Hawliyat | en_US |
Appears in Collections: | Hawliyat |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.