Please use this identifier to cite or link to this item: https://scholarhub.balamand.edu.lb/handle/uob/1749
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorFleonova, Olgaen_US
dc.contributor.authorTassone, Giuseppeen_US
dc.date.accessioned2020-12-23T08:58:58Z-
dc.date.available2020-12-23T08:58:58Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttps://scholarhub.balamand.edu.lb/handle/uob/1749-
dc.description.abstractCollaborative action research (CAR) is gaining currency as a teacher professional development strategy. This paper reports on the collaborative action research undertaken by two university teachers from different disciplines: a teacher of English and a teacher of Cultural Studies (CS) aiming to introduce a greater variety of activities in a predominantly lecture-based CS classroom and increase student involvement in class through the employment of active learning techniques. In addition to its main focus, the research brought to light the importance of taking into consideration such aspects peculiar to CAR as challenges of collaborative meaning-making, tensions arising in the process of collaboration, power relations between the researchers, and the pole of differing teachers' perceptions. Observations, teacher diaries, transcripts of reflective dialogues of the two researchers, and student questionnaires were used to document and analyse the classroom practice and the outcomes of the instructional changes. The research shows that professional development cannot be reduced to the use of new instructional techniques in class. Changes in instructional practices involve deeper changes in the teacher 's beliefs and teaching philosophy, and thus require time.en_US
dc.description.abstractبدأ «البحث التعونيّ العملانيّ» يلاقي نجاحًا باعتباره وسيلة استراتيجية لتطوير المعلمين مهنيًّا. تعرض هذه المقالة لنتائج البحث التعاونيّ العملانيّ الذي قام به أستاذان جامعيان من تخصّصين اثنين : الأول أستاذٌ للغة الإنجليزية والثاني أستاذٌ للدراسات الثقافية. وقد هدفت هذه المقالة إلى تقديم مجموعة متنوعة من أساليب التشارك في التعلّم في صفوف الدراسات الثقافيّة. كما أضاءت على أهميّة مراعاة بعض الجوانب والتوتّرات والتحدّيات الخاصة ب«البحث التعاونيّ العملانيّ» التي تنشأ من عمل جماعي لفريق من الأساتذة متباين في القدرات والاختصاصات والتوجّهات. هذه المقالة هي حصيلة ملاحظات مستقاة من يوميات تدريسيّة ونقاشات فكريّة دارت بين الأستاذين ، واستمارات وزّعت على الطلاب ، بهدف تحليل طرائق تدريس اللغة الإنجليزية والدراسات الثقافية على ضوء الفلسفة التعليميّة الجديدة والمستجدات الحديثةen_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherUniversity of Balamanden_US
dc.subjectCollaborative Action Researchen_US
dc.subjectDevelopmenten_US
dc.subjectTeachersen_US
dc.subjectLebanese Universityen_US
dc.subjectUniversity of Balamanden_US
dc.titleCollaborative action research as a tool for teachers' professional development: a study in a private lebanese universityen_US
dc.title.alternativeLa Recherche collective comme outil de développement professionnel des enseignants: étude de cas dans une université privée libanaiseen_US
dc.title.alternativeالعمل الجماعي كأداة للتطور المهني للمعلمين: دراسة في جامعة لبنانية خاصةen_US
dc.typeJournal Articleen_US
dc.contributor.affiliationDepartment of English Language and Literatureen_US
dc.contributor.affiliationCultural Studies Programen_US
dc.description.issue17en_US
dc.description.startpage73en_US
dc.description.endpage101en_US
dc.date.catalogued2023-02-01-
dc.description.statusPublisheden_US
dc.identifier.openURLhttp://olib.balamand.edu.lb/balamand_publications/journals/kalimat_hawliyat/hawliyat_17/article_4.pdfen_US
dc.relation.ispartoftextHawliyaten_US
crisitem.author.parentorgFaculty of Arts and Sciences-
crisitem.author.parentorgFaculty of Arts and Sciences-
Appears in Collections:Hawliyat
Show simple item record

Record view(s)

54
checked on Apr 27, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.